معدن طلا کوه زر

معدن طلا  کوه زر

محدوده کانسار طلای کوه زر در 180 کیلومتری جنوب شهر مشهد و در 40 کیلومتری شمال غربی شهرستان تربت حیدریه واقع شده است. این معدن با بیش از 17 کیلومتر مربع دربرگیرنده مجموعه ای از زون های کانی سازی بوده که در تمام سطح محدوده رخنمون و گسترش دارند. تاکنون 33 زون کانی سازی شناسایی شده است.

  در سال 1377 گروه زرمهر فعالیت های اکتشافی خود را به صورت سیستماتیک و علمی در محدوده معادن کوه زر آغاز نمود. این اکتشافات به صورت بسیار گسترده و با استفاده از تیم متخصص و مجرب ایرانی انجام گردید که نهایتا در سال 1383 موفق به کسب پروانه بهره برداری این معدن گردید.

پیشینه معدن کاری در این منطقه به قبل از میلاد مسیح بر می گردد که وجود بسیار زیاد آثار معدن کاری قدیمی شامل حفریات معدنی، سرباره های ذوب و باقی مانده های آسیاب سنگی، گواه این ادعاست.

همچنین این شرکت در سایر مناطق کشور مانند محدوده اکتشافی تنورچه و نیز معادن طلای کشورهای همجوار نیز در حال بررسی و دریافت پروانه بهره برداری می باشد.

شمش طلا ۴۰۰ اونس یا 5/۱۲ کیلو وزن دارد و عیار هر شمش طلا ۹۹۵ در هزار است. شمش طلا ابزاری جذاب با استانداردهای بین المللی برای سرمایه‌گذاران است.

با افزایش واردات شمش طلا از مبادی قانونی به کشور و حذف 4 درصد تجمیع عوارض و افزایش ورود قانونی، قاچاق شمش و شمش طلا به صفر نزدیک شده است.

واردات شمش طلا به صورت طلای خام (شمش) از کشورهای روسیه، ترکیه و امارات صورت می گیرد.

از آنجا که واردات شمش طلا از نظر بانک مرکزی هیچ ایرادی ندارد، لذا هرکسی می تواند شمش طلایی را وارد کند، ضمن اینکه این امر نه تنها ضربه ای به اقتصاد کشور نمی زند بلکه به نفع اقتصاد کشور است.

واردات شمش طلا باعث افزایش ذخایر کشور است و بسیاری از ارگانها، واحدهای تولیدی، شرکتهایی که کار صادرات و واردات انجام می دهند، نسبت به واردات شمش طلا اقدام می نمایند.





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.